Hjalti_gto wrote:
Angelic0- wrote:
Langar engum í M73 mótor sem að þarf að taka aðeins í gegn fyrir litla peninga

technically updated ?
Nope...
Mótorinn sem að fer í er TU en ég held að það skipti engu því að mér skilst að TU feli aðeins í sér breytingu á "stýrikerfum" og svo náttúrulega upphitaða hvarfakúta...
Þú mátt leiðrétta mig ef að þú þekkir betur hvað fólst í Technical Update-inu... því að ef að ég skil þetta rétt þá er þetta í raun bara betra rafkerfi (Siemens>BOSCH) nýtt ECU og remap...
Og auðvitað upphitaðir hvarfakútar eins og áður kom fram...
Quote:
Beginning with 1999 models, 750iL models were equipped with the M73 TU engine which, though it has the same displacement as the older engine, features the following:
*Electrically heated catalytic converters (E-cat) and E-cat control module
*Dual Batteries
*Long-life spark plugs
*Compact water-cooled alternator
*Transmission fluid/coolant heat exchanger
*Rapid-action coupling in the coolant and transmission fluid circuit
*Pulley diameters and accessory belts modified to compensate for new minium idle speed (530 RPM)
Actullay M73N would be more accurate because the TU suggests a "Technical Update" but there really wasnt any change to the motor itself, it was more of the auxilary components that were changed and not the innner workings of the engine.