http://www.autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=60946
Z3 M-Coupe-99 3,2
S50B32 i grunden.
Ca:5600 mil
BESIKTAD TOM 2006-06-30
Modifieringar bla:
Kompsänkt ifrån 11,3:1 till ca 9,2:1.
Centrifugalkompressor ASA TM 20 HD, keramiska lager + centrifugalkoppling.
Max varv. 110 000 V/m.
Laddtryck nu ca 0,7 BAR
Inloppsbox till kompressorn i kolfiber.
Portad topp special av Grottis. Sätesjobb + annat.
Matchportade spjällhus.
Specialtillverkade spjällhus Butterflyes, med silikonanslutn. Grövre än orig.
Plenum, Flödestestat.
DBilas dynamics GR-A kammar(BMW-motorsport) Dur. 284 gr in + ut, 12,45 mm
lyft! Justerb. drev.
Supersprint race M3 3,2 extraktorgrenrör i rostfritt.
Borttagna kattar, dubbelt polerat 2 3/4 tums avgas.
800 cc HÖGohmiga specialspridare. AN6 stålomsp. slangar(alla)
Bosch 044 högtryckspump i specialtillverkad catchtank. 984 Förpump vid tank.
Lingenfelter SX tryckregulator, max tryck 5 BAR. tryckmätare.
Specialsvarvad LMM med STOR innerdiam.
Intercooler från PPF med omgjorda anslutningar
2 st oljekylare, special fästen.
3 tums tryckrör i Aluminium.
HKS differanstrycks-avlastningsventil. Polerad.
Alla fästen och övriga delar är specialritade och laser/vattenskurna i Alum.
+ rostfritt. Eloxerat o polerat. Ytbehandlat.
Autometer Ultra-Lite mätare.
Övrigt bla:
Sellholm specialbyggda Up side down-Coilovers, 50 mm kolv! fram. Fullt justerbart i höjd samt hårdhet. Special hjulvinklar. Separata reservoarer.
Sänkning 30-100 mm.
Bak ombyggt ifrån separat fjäder + dämpare till Coilover, Fullt justerbart i höjd samt hårdhet. Separata reservoarer. Sänkning 30-90
AP-Racing 356 * 36 mm skivor fram, med Alum.bells. Porsche GT2 6-kolvsok i Alum. Pagid belägg.
AP-Racing 356 * 32 mm lättviktsskivor bak med AP-Racing 4-kolvsok i Alum. Pagid belägg.
Stålomsp.slangar.
BBSLe.Mans
8,5x19 Fram,11x19 Bak
Front modifierad för att rymma IC.
Takvinge AC-Schnitzer.
Fungerande AC,Glaslucka,servicebok och två färgat skinn
Det finns lite att göra på bilen en del inställningar och riktning av en fälg + lack på fronten.
Men annars är bilen i extremt skick.
Mycket påkostad. Kvitton på över 300000:-
Allt det kan fixas innan försäljning beroende på pris.
Har ingen direkt panik att sälja utan finns det ett riktigt intresse från en seriös spekulant som har pengar kan den ringa eller maila mig. Så får vi diskutera vidare.
Det är en bil med extrem väghållning och alla detaljer är i mycket bra skick.
Bilen har gått ca 600mil med konverteringen.
_________________
Bjarki Hilmarsson
--
E34 520iA '90 --seldur--
E34 540 6 spd manual Touring '96 -- seldur

--