Välbyggd Bmw 545i Turbo E34 säljes!
Bilen är intagen i sverige som flyttgods, vilket gör att man kan regga om bilen med annan motor i som vi sett en på autopower göra nyligen.
Dispenserna för flyttgods underlättar även generellt vid besiktning.
Bilen är byggd på Jürgen Weise Racing och är seriöst byggd.
# Årsm 90, intagen som Flyttgods -95. (535i kaross)
# Motorn från en Bmw 745i Turbo
# Toppen är renoverad för 2-3ooo mil sedan av ägaren av 745i som motorn kommer ifrån.
Då byttes till ny kam, nya natriumkylda ventiler, nya lyftare.
# Gått lite mer än 21 k , Efter att bilen byggdes har den gått ~ 300-400 mil
Detta har gjorts då bilen byggdes:
Växellåda renoverades:
Ny packbox, Ny hardyskiva, Ny ingående axel för växelspaken, nybytt ATF olja.
E34-535i Generator & Startmotor.
E34-535i Kylsystem & kylare.
E34 Tråg & oljepickup.
E34 Servopump.
6 puckad sinterlamell.
Sachs sporttryckplatta.
Lättare plant E28 svänghjul.
Nytt centrumlager.
Nytt urtrampningslager.
Nybytta pinnbultar mellan turbo & downpipe.
M5 E34 oljefilterhållare och oljekylare.
Specialbyggd Intercooler för E34.
Dubbelkonat öppet filter.
Alpina B10 Biturbo värmekåpor.
Larm Cargard 950s.
Nya knarrstag.
Nya M5 gröna framvagnsbussningar.
Nya bromsskivor & klossar runt om.
M5 Nürnburg-ring fälgarna lackade i pärlemo-vitt
Ny fälglås sats.
Bilstein Sprint dämpare fram.
60mm sänkn sats fram.
Nybyggt avgassystem:
Svartlackerat 3" Avgassystem.
Racekat 3" med uttag för lambdasond
M5 3.8 bakre dämp.
Blå Alu-Dumpventil.
Turbotryck mätare.
Omprogrammerat originalsprut! Gör att bilen fungerar rikigt bra i alla väder och atmosfärtryck.
Laddtrycket reglerbart! Laddar just nu mellan 0,9 - 1 bar vilket jag tycker är ganska lagom om man vill att det ska gå att åka runt som normalt med.
Enligt formeln för laddtryck blir det ungefär 350 hk. Vridet är betydligt högre.
http://www.autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=67103
_________________
Bjarki Hilmarsson
--
E34 520iA '90 --seldur--
E34 540 6 spd manual Touring '96 -- seldur

--